Pozycjonowanie marki ma miejsce niezależnie od tego, czy firma aktywnie rozwija pozycję, jednak jeśli kierownictwo podejmie inteligentne, wybiegające w przyszłość podejście, może pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie marki w oczach docelowych klientów. Artykuł napisałem po wizycie w w firmie Evolve Poznań.
Pozycjonowanie stron w Internecie
Oświadczenia dotyczące pozycjonowania marki są często mylone z sloganami firmy lub hasłami. Instrukcje pozycjonowania są do użytku wewnętrznego. Te oświadczenia kierują decyzjami marketingowymi i operacyjnymi firmy. Instrukcja pozycjonowania pomaga podejmować kluczowe decyzje, które wpływają na postrzeganie marki przez klienta. Aby stworzyć strategię pozycjonowania, musisz najpierw zidentyfikować wyjątkowość swojej marki i określić, co wyróżnia Cię na tle konkurencji. Przede wszystkim opracuj wyraźny i oparty na wartościach pomysł pozycjonowania, a także dowiedz się, w jaki sposób każdy konkurent pozycjonuje swoją markę. To na pewno Ci pomoże. Oświadczenie pozycjonujące to jedno- lub dwuskładnikowe oświadczenie, które przekazuje klientom wyjątkową wartość marki w stosunku do głównych konkurentów.
Jak się robi pozycjonowanie stron?
Inteligentne i dobrze przygotowane oświadczenie dotyczące pozycjonowania to potężne narzędzie, które pozwala skupić się na strategii marketingowej, kampaniach reklamowych i taktach promocyjnych i zwiększyć ich przejrzystość. Jeśli zastosowane prawidłowo, to oświadczenie może pomóc w podjęciu skutecznych decyzji w celu wyróżnienia marki, przyciągnięcia docelowych klientów i zdobycia udziału w rynku od konkurencji. Zadaj sobie pytanie, takie jak na przykład: Czy Twoja marka jest wiarygodna? Czy pozycjonowanie stron pomoże Ci podjąć bardziej skuteczne działania biznesowe? Niefortunną rzeczywistością jest to, że żadna osoba nie jest w stanie umiejscowić niczego w umyśle klienta, co jest podstawową obietnicą pozycjonowania. Pozycjonowanie nie jest czymś, co robisz, ale jest wynikiem postrzegania przez klienta tego, co robisz. Pozycjonowanie nie jest czymś, co możemy stworzyć w próżni – akt pozycjonowania jest współautorskim doświadczeniem z klientami. Za oświadczeniem lub mottem pozycjonowania kryje się Twoja intencja – sposób, w jaki chcesz, aby Twoja firma była reprezentowana przez klientów. Po zrozumieniu prawdziwej roli pozycjonowania, posiadanie sloganu lub instrukcji pozycjonowania może być przydatne, wyjaśniając istotę marki w organizacji. Badając istotę tego, czym jesteś, i porównując to z tym, czego chcą Twoi klienci, drzwi otwierają się na budowanie firmy o silnej pozycji w umyśle klienta.