Podejmując kolejny aspekt związany z pozycjonowaniem własnej strony internetowej, rozpoczynasz działania z zakresu linkbuilding. Wiele osób w tym momencie myśli o rozpoczęciu współpracy z blogerami. Czy takie działania mają sens i przyniosą oczekiwanie efekty?
Pozycjonowanie stron przy pomocy linków prowadzących od znanych i mniej znanych blogów to dość często wykorzystywana strategia. Jeżeli jednak chcemy, aby przyniosła nam jak najlepsze wyniki, powinniśmy zastanowić się nad kilkoma aspektami.
Po pierwsze ważne będą wyniki i statystyki samego bloga. Czy ma użytkowników, jak wygląda ruch, czy strona jest zaufana i nie prowadzą do niej słabej jakości linki, które mogą nam zaszkodzić.
Po drugie zamiast spamować w komentarzach lepiej podjąć współpracę z blogerem. Takie osoby, często za wynagrodzenie lub wymianę barterową, przygotują dla nas wpis na swój blog wraz z linkiem. Im bardziej znany blog i bloger, tym ceny mogą być wyższe. Warto jednak dodać, że influencerzy mogą pomóc również wypromować nasz produkt.
Sprawdź: Sklep SEO